Alina Marinescu, director general al Catena, cea mai mare retea de farmacii din Romania, a stat de vorba cu revista Biz despre „Reteta Calitatii”, despre valorile celui mai puternic brand farma romanesc si despre provocarile carora trebuie sa le faca fata.
1. Care a fost reteta prin care Catena a ajuns un brand de incredere?
Brandul Catena este o constructie facuta cu inima, cu multa energie si incredere ca putem fi un sprijin real pentru oameni. Acesta este si unul dintre considerentele deschiderii unei noi farmacii, oriunde oamenii au nevoie de noi. Calitatea produselor si profesionalismul serviciilor oferite, atat pe piata farmaceutica romaneasca, dar mai ales in inimile romanilor sunt pentru noi principalele obiective. Nu functionam dupa retete de succes, dorim sa raspundem cu responsabilitate tuturor tipurilor de cerinte venite din partea clientilor nostri, mai mult sa-i ajutam sa previna, dar si sa trateze eficient problemele de sanatate cu care se confrunta. Si daca totusi vreti o reteta Catena, as numi „Respectul fata de oameni”, ingredientul principal.
2. Care a fost modul prin care ati construit acest capital de incredere in randul clientilor?
Increderea, stiti si dumneavoastra, se castiga greu si se poate pierde intr-o clipa. Tocmai de aceea, investim permanent in a mentine si a consolida relatia cu clientii farmaciilor Catena. Proiectele pe care le facem vin de multe ori chiar din sugestiile de comportament sau de cumparare ale lor. Echipa noastra este mereu la curent si in permanent contact cu pacientii. Nevoile lor devin nevoile noastre. Planurile, campaniile de produs sau de imagine, sunt gandite pentru toate varstele si, fie ca esti adult tanar sau senior, Catena are ce sa iti ofere pentru a ti mentine starea de bine.
3. Care sunt valorile care definesc Catena?
Respect fata de pacient si grija fata de problemele acestuia, o echipa performanta, ca o familie, implicare, seriozitate, corectitudine, pe de o parte. O gama larga de produse de calitate, preturi mici, sfaturi profesioniste, proximitate si acces la cele mai noi tratamente, reprezinta ale valori dupa care ne ghidam. Toate acestea reprezinta baza pe care s-a construit „Farmacia Inimii” – Catena, cu mandrie, brandul nr.1 de farma din Romania.
4. Care sunt provocarile prin care va pastrati un brand de incredere?
Pe o piata caracterizata de provocari si schimbari continue, ramanem din 1999, acelasi brand autentic 100% romanesc, a carui grija pentru sanatatea romanilor este principala preocupare. Iar cea mai mare provocare va ramane aceea de a ne ridica la nivelul dorintelor si asteptarilor tuturor pacientilor, de la nivelul intregii tari, care trec pragul farmaciilor noastre, de a gasi la Catena ce le este necesar pentru mentinerea sanatatii.
5. Ce planuri aveti pentru urmatorii ani?
Vrem sa fim, asa cum i-am obisnuit, mereu alaturi de pacientii nostri din toata tara. Vrem sa le oferim acestora acces la cele mai noi si revolutionare produse pentru tratarea oricarei afectiuni. Vrem sa consolidam in permanenta relatia de comunicare cu pacientii nostri, oferindu-le acestora raspunsuri, solutii si intotdeauna o vorba buna, la nevoile pe care le au. Vom continua sa punem accentul pe preventie si informare, pe promovarea si practicarea unui stil de viata sanatos. Romanii cauta atat produse de calitate la preturi mici, cat si informatii profesioniste, ceea ce le si oferim prin intermediul brosurilor, revistelor, materialelor informative tiparite sau online, insotite mereu de un sfat din inima.