Pe 12 februarie 1947, un nou croitor francez isi prezenta prima sa colectie in fata presei. De atunci si pana acum, au trecut 74 de ani, iar faimosul designer Cristian Dior, pentru ca despre el este vorba, a murit intre timp, insa a lasat in urma sa o casa de moda care avea sa se bucure de succes in continuare...
Ieri, casa de moda ce o are ca director de creatie pe Maria Grazia Chiuri a lansat colectia pentru primavara anului 2022, in cadrul Paris Fashion Week. Si de aceasta data, evenimentul s-a bucurat de un real succes. Daca Dior ne-a obisnuit cu tinute cat mai elegante, cu nuante cat mai pastelate si chipuri diafane, de aceasta data, ceva care nu este neaparat in spiritul casei de moda franceze a modificat “semnatura” catwalk-ului Dior.
Culorile indraznete si croiurile tipice anilor ’60 ne-au facut sa ne intoarcem in timp si sa retraim nostalgia acelor timpuri. Daca majoritatea designerilor de moda s-au intrecut in tinute care mai de care mai nouazeciste, in acest sezon, iata ca, de aceasta data, casa Dior pare sa fie impotriva curentului.
De unde s-a inspirat Maria Grazia Chiuri
Fustele si rochiile pana deasupra genunchiului, umerii lasati, rochiile care se opresc la baza gatului cat si taiorurile cu maneci trei sferturi parca poarta semnatura independentei tinerilor din anii ’60. Designer-ul vestimentar recunoaste ca pentru a crea aceste tinute s-a uitat in arhiva casei de moda Dior, si s-a oprit la o colectie semnata de un fost creator al casei, Marc Bohan. Maria s-a inspirat din colectia contemporana “Slim-Line”, din 1961.
Si spatiul in care s-a desfasurat show-ul de moda a fost gandit astfel incat sa redea autenticitatea acelor vremuri. Maria Grazia Chiuri s-a gandit sa creeze un catwalk sub forma unui joc de societate, unde modelele erau pionii principali.
Pentru a crea acest show, designer-ul a apelat la serviciile artistei italiane Anna Paparatti, acum in varsta de 85 de ani, care a conceput scenografia si fundalul in jurul artei pop conceptuale, inspirate de jocurile de societate, de masa din anii 1960.
Foto: Vogue