Gazduita de Galeria Galateca, cea de-a VII-a editie a Brand.Ro - Topul marcilor romanesti "100 cele mai puternice branduri romanesti" a fost organizata de Revista Biz si a prezentat in premiera, rezultatele studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research pe tot parcursul anului 2016. Si acest eveniment s-a adresat tuturor celor care vor sa stie care sunt valorile romanesti si acelora interesati de modul in care brandurile autohtone trec testul timpului.
Temele abordate de interlocutori au fost foarte interesante: ”Branduri romanesti, ambitii international”, ”Cum trec brandurile romanesti testul timpului?”, ”Ingrediente romanesti pentru branduri contemporane”, ”Identitate, fara patriotism in branding” sau ”Cum construiesti un brand romanesc de la zero?”.
Studiul de piata a vizat masurarea “puterii” marcilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori, fara a include indici financiari si comerciali. Cercetarea de piata a avut la baza realizarea a 1.000 de interviuri online si a fost reprezentativa la nivelurban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si vârsta a populatiei intre 18 si 55 de ani. Practic, s-a masurat performanta marcilor românesti pe baza a patru indicatori: investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei.
Catena, farmacia inimii – prima in domeniu, in Top 10 Retail
Importanta unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling). Mai precis, respondentii au realizat alegeri multiple intre marci in urma carora a fost calculat un indice de preferinta. Analiza marcilor a fost realizata la nivel de categorie, indicele obtinut fiind ulterior analizat impreuna cu indicele de importanta al fiecarei categorii, si anume: Produse cosmetice și de igienă / Dulciuri / Bunuri de folosință îndelungata / Retail / Produse alimentare / Băuturi alcoolice / Servicii / Metodologie.
Cei trei lideri din piața de retail (eMag, Dedeman, Altex) și-au păstrat pozițiile de anul trecut, urmati imediat de Catena, care și-a mentinut statutul de lider in domeniul farmaceutic. O marca este cu atât mai puternica din perspectiva ”românismului” cu cât reuseste sa-si mentina pozitia in top, indiferent de fluctuatiile socio-economice. Brandurile romanesti sunt deja pe val, iar “Made in Romania” a ajuns sa fie motiv de mandrie si astfel a crescut semnificativ capitalul de incredere cu care marcile romanesti sunt investite de catre consumatori. O dovedesc studiile de piata, dar si vanzarile; criza economică i-a determinat pe români să devină mai pragmatici, să fie mai atenți la valoarea autentică a lucrurilor care îi înconjoară. Astfel, pe acest fond, atenția pentru a descoperi valoare locală, românească, a crescut considerabil.
“Ce au invatat si au schimbat romanii in ultimii ani? Si care sunt noutatile din zona brandurilor romanesti? Au invatat sa traiasca alert, sa aprecieze diversitatea, sa aprecieze lucrurile simple si au invatat sa caute autenticul, emotia reala si adevarul” - spunea Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research. ”Daca pana acum vorbeam despre romanism - tendinta de revalorizare a romanescului, acum vorbim despre unul de modernism si avangarda romaneasca. Oamenii au inceput sa sustina activ tot ce e romanesc, sa creada din nou in valoarea nationala si sa promoveze Romania”.
Va invitam sa vizionati si un material video de la acest eveniment, pe SensoTV.ro